Iedereen houdt van kleding en iedereen wilt er graag goed uitzien. Wanneer u een grote liefde voor mode heeft prefereert u waarschijnlijk de kwaliteit over de kwantiteit. Modehuizen die aan massaproductie doen zoals de H&M, de Zara en de Weekday spreken u niet direct aan. Nee, u houdt van kwaliteitsstukken en luxemerken. En aan deze luxe kleding hangt ook vaak een groot prijskaartje. Maar u bent bereid deze te betalen omdat het merk bij u past. Het kledingstuk draagt bij aan uw styling en hoe u voor de dag komt en daar investeert u graag in. Nu zijn er een hoop luxe kledingmerken maar er springen er altijd wel een aantal uit. Een aantal luxe kledingmerken waar alleen de elite in loopt. Een aantal van deze merken hebben wij voor u op een rijtje gezet. Laat u inspireren! 

1. Dolce and Gabanna 

Dolce and Gabanna is in 1985 opgericht door het stel Domenico Dolce en Stefano Gabanna. D&G is een grote voorloper geweest in de luxe modeindustrie vanwege de glamoureuze kenmerkende ontwerpen. Veel felle kleuren, bijzondere stoffen en kleurrijke patronen werden met elkaar gemixt en gematcht en zo ontstond de ene na de andere collectie. De ontwerpen benadrukken veelzijdige modetrends die zijn afgestemd op perfectie. 
Door de jaren heen heeft D&G zich ook steeds meer ontwikkelt en spreekt het de dag van vandaag een grote doelgroep fashionista’s aan.

  2. Fendi 

Fendi is altijd al een belangrijk luxe kledingmerk geweest maar maakt vooral het afgelopen jaar ook in Nederland een flinke comeback bij de jongere generatie. Waar het de afgelopen twee jaar voornamelijk ging om de Gucci tassen en riemen zien we nu dat op het gebied van accessoires Fendi het een stuk beter doet en de leiding van Gucci heeft overgenomen. 
Fendi is een toonaangevend Italiaans merk dat in 1918 in Rome is opgericht. 

3. Dior 

De Franse ontwerper Christian Dior is het meesterlijke brein achter dit toonaangevende merk dat werd opgericht in 1946, vlak na de tweede wereld oorlog. Dior heeft zich jaren lang enkel op de vrouwelijke klanten gericht qua kleding maar heeft sinds een aantal jaar ook een nieuw label opgericht dat zich op de mannen richt: Dior Homme. Dior is een icoon van luxueuze elitisten die rijkdom en macht symboliseren. Hoewel Dior kleding het op de catwalk goed doet, is het in Nederland meer bekend om zijn accessoires zoals juwelen en handtassen, de cosmeticalijn en de schoenenlijn. 

4. Chanel 

Het gelijknamige merk heeft zijn naam ontleend aan de Franse ontwerper Coco Chanel. Het inmiddels beroemde Chanel-pak dat een kraagloos jack is en een body-hugging rok, was in feite een belangrijke bijdrage aan de mode industrie in de 20e eeuw en bracht het merk naar voren. Elk seizoen worden er nieuwe haute couture designs de catwalk opgestuurd variërend van kleding tot sierraden en overige accessoires. 

5. Prada 

Prada is het merk dat is opgericht door de Italiaanse ontwerper Miuccia Prada. 
Het modehuis is opgericht in de 20e eeuw in Milaan en verspreidt zich snel door de rest van Italië. Inmiddels is het één van ’s werelds meest beroemde luxe modehuizen. Naast kleding richt het bedrijf zich ook op lederwaren, handgestikte koffers en schoenen voor de zeer elite rijke klanten.

6. Hermes 

Het merk werd in 1837 opgericht door Thierry Hermes. Er wordt gezegd dat elk stuk van het begin tot het einde door een ambachtsman is gemaakt, wat resulteert in een perfect stuk. Niet alleen kleding, maar Hermes heeft ook een record in handtassenzaken weten te creëren. De duurste tas met recht op dit merk is verkocht voor USD 203.150. Veel beroemdheden, waaronder Kanye West, Victoria Beckham, Heidi Klum en Kim Kardashian, Kris Jenner en Oprah Winfrey zijn een groot fan van dit merk. Vooral de accessoires zoals de klassieke ‘Birkin Bag’ zijn een must have voor elke fashionista. De tassen zijn bijzonder en kosten minstens USD 20.000. Het is een echt statement wanneer u een tas van dit merk in uw collectie heeft. 

7. Louis Vuitton 

Het merk Louis Vuitton, is opgericht door Louis Vuitton, een Franse ontwerper en ook een echte geboren ondernemer. Zijn eerste werk werd lovend ontvangen in 1872, na de lancering van het kofferbakontwerp in beige canvas en rode strepen. Het merk is aanwezig in meer dan 200 winkels. Bekende elite Hollywood-beroemdheden zoals Charlize Theron, Sarah Jessica Parker en Angeline Jolie citeren het merk vaak als hun favoriet. Naast een bijzondere handtassen collectie hebben ze elk seizoen ook de meest prachtige kledingstukken in hun collectie. Louis Vuitton kijkt niet naar de huidige trends maar zet trends voor het volgende seizoen. Ze zijn zeer vooruitstrevend maar behouden in elke collectie ook hun favoriete items. Louis Vuitton is ook een merk dat door vele modeliefhebbers wordt verzameld. De waarde van de ontwerpen stijgen elk jaar ook waardoor het investeren in items van Louis Vuitton een zeer aantrekkelijke investering is.

8. Burberry 

Burberry is opgericht in 1856 door Thomas Burberry, is een gangmaker in de mode-industrie, vooral door zijn bevoorrechte jeugd. Het in Londen gevestigde merk heeft verschillende vestigingen op het gebied van kleding, schoeisel, lederwaren en heeft 500 winkels in 50 landen. Het dragen van Burberry wordt beschouwd als een status van rijkdom. Elke man en vrouw die van rijke kom af komen dienen op z’n minst één van de signature Burberry trenchcoats in hun collectie te hebben. De klassieke Burberry trenchcoat komt in een ligt beige kleur en heeft het traditionele Burberry geruite patroon in de voering van de jas. Heeft u al een Burberry jas in uw kast hangen? 

9. Gucci 

Gucci is in 1920 opgericht in Florence door Guccio Gucci. Het merk staat de dag van vandaag bekend om zijn kleurrijke designs en is op het gebied van mode zeer vooruitstrevend. De laatste jaren heeft de accessoire lijn van Gucci een grotere omzet gedraaid dan de kledingstukken. Vooral door social media is de accessoirelijn in de laatste jaren flink in populariteit gestegen. 

10. Giorgio Armani 

Giorgio Armani is het label dat door Giorgio Armani en Sergio Galeotti in 1975 is opgericht. Het merk richtte zich vanaf het begin op zowel kleding voor mannen als vrouwen en was één van de eerste merken dat beroemdheden inzetten voor hun campagnes. 
De kleding van Armani is klassiek en werk in veel neutrale tinten. Nadat Donatella Versace haar intreden bij Armani heeft gemaakt heeft het merk een meer glamour uitstraling gekregen en wordt er ook veel met goudtinten in de designs gewerkt.